At stå med alt vedligehold og generel ejendomsservice kan være en stor mundfuld. Dette skyldes, at der til tider kan være mange opgaver, der kan være tidskrævende, men også kræver, at det bliver gjort ordenligt for ikke at få utilfredse beboere, men også undgå forfald af de enkelte bygninger. Når først beboerne føler, at det ikke er til at til at leve med de nuværende standarder, således man oplever klager eller lignende, kan det være katastrofalt for beboertilfredsheden.

Hvor ofte bør man gøre brug af ejendomsservice?

Det er vigtigt, at man har fokus på, at de bygninger, man administrerer, ejer eller lever i, er i en stand, som alle beboere kan være tilfredse med. Dette kommer naturligvis an på den enkelte bygning, hvor meget og hvor lidt der skal vedligeholdes. Det er naturligvis ikke kun bygningerne, der kræver vedligehold i form af ejendomsservice, men udearealerne er mindst ligeså vigtige. En græsplæne, en gård eller et cykelskur kræver også vedligeholdelse, og der er vigtigt, at disse områder ser indbydende ud, og det kan let koste en tur med plænetraktoren på græsplænen, en fejetur gennem gården eller en små reparation af taget på cykelskuret.

Som nævnt kan dette være tidskrævende, og hvis ikke man selv er i stand til at stå for trappevask, gården eller fliserengøringen, kan det være en idé at uddele disse opgaver til andre, så det hele kan nås, og man dermed opnår et tilfreds nabolag.

At uddele opgaverne i et boligkvarter kan dog også være problematisk, og det kan dog være en idé at få en udefrakommende vicevært eller virksomhed, der tilbyder ejendomsservice til netop at give en større frihed for den enkelte boligadministrator, ejer eller beboer.

Læs mere her om, hvordan ejendomsservice kan bibeholde beboertilfredsheden og på den måde sikre, at de enkelte ejendomme ser indbydende og inspirerende ud.